Grøn transport

Tryghed og sammenhæng i offentlig transport er afgørende for passagerne

Ny undersøgelse med fokus på passagerernes oplevelse af deres samlede rejse viser, at ikke kun transportmidlet, men også omgivelserne ved stationer og vejen dertil har betydning.

Foto af to Movia-busser på vejen ved Flintholm station. På broen over vejen kører et metrotog.
 Busser og metro ved Flintholm station. Foto: Gestur Gíslason

Fakta

Projektet EASIER har udover danske aktører indenfor offentlig transport og myndigheder også omfattet lignende samarbejdspartnere i Sverige, Norge og Tyskland, hvis kollektive transportsystem og klima minder om de danske.

Se mere på EASIER's hjemmeside

TEMA

Transportsektoren udleder stadig mere CO2 fra biler, lastbiler, fly og skibstransport. Hvis udviklingen skal vendes, er der brug for, at flere af de kendte løsninger og teknologier kommer i spil.

DTU er førende inden for forskning og uddannelse inden for centrale teknologier som grøn el, grønne brændstoffer, elektrificering af samfundet og udvikling af batteriteknologi.

Læs mere om grøn transport.

Gulin Goksu Basaran

Gulin Goksu Basaran Erhvervs-ph.d. Institut for Teknologi, Ledelse og Økonomi

Jesper Bláfoss Ingvardson

Jesper Bláfoss Ingvardson Lektor Institut for Teknologi, Ledelse og Økonomi Telefon: 45256552